Beiträge von okest

    Mein laptop ist zu Hause. Ich werde prüfen am Freitag/Donnerstag. Vielleicht vorbesitzer hat sich geändert. ((I remember when i last checked with INPA the ECU was programmed in 2002, maybe someone has already done it and i should be able to check that through DIS.))


    Warum gibt es MAF für diesel motor?

    In der DIS ist eine Test für AGR klappe -> test OK.
    Ich werde die MAF nummer lesen morgen.


    ((I'm sorry i cant explain it easily in German. The test is basically the same as MAF test -> It measures airmass. With AGR vacuum connected the idle airmass is lower(~250mg i think) and if you removed the vacuum(AGR closed) it goes higher(~500 i think). The airmass meter can't read AGR gasses. The test gives setpoint values to compare if its correct. Mine were correct.))

    Ich habe DIS und der ist eine teste für MAF. Test -> OK. ((But maybe through DIS test it's okay but the ECU doesn't interpret the data correctly(programming). I asked where the part number for the MAF is, if it's on the top i can check right now but if i have to remove it then i can't until thursday because im at university.))


    Auch, ich kann hören die Pfiffe wann motor ist kalt aus Auspuff, was ist das, schlechte turbo?

    Alles injektor Einspritzdüse wurden geprüft + impedanz von 4th injektor = 100Ohm's. (The feedback injector that was before was good also but i tried another one)


    Ein error: Needle motion sensor , sporadic.


    Wenn ich die egr geschlossen(schleissen vacuum -> AGR), keine rauch?



    Der Rauch riecht verbrannt(oil, diesel?), nicht süss(kühlendes wasser).

    Ich wechselte den Injektor. Problem ist immer noch da. Was jetzt? Temperatursensor?
    Ich gestarted der Motor am Morgen, alles gut (-1C draussen), ich fuhr 100km, danach ich halten für 1 stunden, keine rauch. Danach werde ich fuhr für ~7 minuten, keine rauch. Ich ging zum Supermarket für 10 minuten max. Wann ich gestarted der Motor, TONNEN VON RAUCH. Rauch ist weiss.



    Ich bemerkte das Temperatur im Leerlauf ist ~74C(needle was in middle). Ich werde mich verändern EGR thermostat und temperatursensor(http://www.realoem.com/bmw/enU…6-BMW-320d&diagId=65_0489 ist das richtig?

    Ich habe keine ahnung wann der Turbo gewechselt wurde.
    (I am not the first owner and signs point that nothing on this car has been replaced previously, i only want to replace turbo for the piece of mind, i've heard it can fail blowing pieces into the engine and it bothers me. I know it doesn't have anything to do with this problem since at idle there is no boost. I like to prevent problems and keep my car in well shape.)


    Ich habe neue(gebraucht) injektor, impedanz ist gut, sprühmaster ist gut. Ich werde es bald ändern. Ich kaufte auch neu Unterdruckschlaus (3meters).

    Ich aus.
    Ich habt keine ahnung wie alt der Turbo ist, auto 300k km...
    Ich werde beide ersetzen.



    ((I had lots to do since my last post. I changed every bushing in the rear, EVERY. Shocks, mounts, parking brake cables and backing plates, new tensioner etc. Then fron new control arms, steering rods, steering rack. Then crankshaft pulley broke, changed that along with new belts and tensioners/pulleys. I think now i have time to deal with this problem))